Redakce Inzerce Řádková inzerce Spřátelené weby Dnes je pondělí, 26. září 2016 a svátek má Andrea.

Lze čekáním na kolínských poštách trávit mládí i důchod? Jirka Červín si je prošel

Zkušenosti s pobočkami České pošty v Kolíně jsou dobré i špatné. Klienti si často stěžují na čekací dobu. Jako běžnou uvádějí 45 minut. Vinu ale podle nich nenesou ani tak pracovnice u přepážek jako organizace ze strany vedení. Služby jsme vyzkoušeli na všech kolínských pobočkách, se zásadní neochotou zaměstnanců jsme se nesetkali, ale pravdou je, že v čekací době byly značné rozdíly.

Lze čekáním na kolínských poštách trávit mládí i důchod? Jirka Červín si je prošel
 
Publikováno: 9.9.2014 v 7:00, Aktualizováno: 5.9.2014 v 14:00
Rubrika: Zpravodajství

Poté jsme poslali několik otázek tiskovému mluvčímu Ivo Mravinacovi. Ten na základě informací ředitele pobočkové sítě východní Čechy Libora Černého odpověděl.

Tzv. hlavní pošta v Kolíně v ulici Pod Hroby 541(!) prodělala sice základní rekonstrukci, ovšem v "nudli", jinak nelze prostor, kde nazvat tráví dlouhý čas desítky lidí ve vydýchaném vzduchu. Je toto dobré řešení, při skutečnosti, že budova pošty je ve skutečnosti opravdu rozlehlá?

Při rekonstrukci naší kolínské dvojky sice byla zpočátku snaha prostor pro veřejnost rozšířit, ale to by znamenalo značné zásahy do statiky budovy. Původní plán, při kterém by byla nahrazena nosná zeď, představoval neúměrné náklady, proto jsme zvolili výrazně levnější variantu přestavby. Jinak budova je nejen poštou pro zákazníky, zároveň ji využívají naši pracovníci doručovací a účelové sítě. Řešení může být řada, ale všechny představují finance, kterých nemá Česká pošta opravdu nazbyt. Prostor pro zákazníky v dnešní době prochází revizí, zjednoduší se rozmístění stolků a pultů pro klienty. Bude to sice drobný zásah, ale této poště i zákazníkům jistě prospěje.

Další pošta, jež je na náměstí Republiky 241, rovněž vyžaduje od klientů značnou trpělivost. Tam je umístěn pořadník, ale klienti bez lístku běžně jdou k libovolnému okénku tzn. předbíhají. Toho jsme několikrát byli svědkem i my. Ze strany úřednic za přepážkou je toto tolerováno. Máte nějaký recept, jak zlepšit fungování?

Situaci na poště Kolín 1 jsem nechal prověřit, že by někdo obsloužil zákazníka bez pořadového lístku rozhodně není běžnou věcí. Pokud někdo předbíhá, může přepážkový pracovník takového klienta odmítnout obsloužit, a to se také stává. Ve zcela obecné rovině ale pošta za vztahy zákazníků mezi sebou a jejich vychování odpovídat nemůže.

Paradoxně nejmenší poštu v Kolíně Zálabí v ulici Mlýnská 1199 (většinou se jedná o dvě otevřené přepážky a někdy dokonce jednu), lze doporučit, protože tam jsou klienti, až na výjimky, obslouženi bez problémů. Jak je možné, že zde to jde a jinde ne?

Je to o lidech. A na poště v Mlýnské ulici se sešla bezvadná parta. Je to stejné, jako se zákazníky - s jedním rozdílem. Pošťák může být více či méně šikovný, může mít svoji práci rád, anebo do ní může chodit jenom proto, že musí, ale pokaždé má - a musí být - na zákazníka slušný a vstřícný.

Kromě cenové politiky vadí klientům i nabízení ze strany úřednic za přepážkou služeb navíc jako například pojištění. Jaká je strategie České pošty v tomto případě?

Finanční služby v různé podobě patří ke veškerým poštám na světě. Mají buď silného finančního partnera - anebo vlastní banku. A do finančních služeb patří i ty pojišťovací a další. Poptávka po klasických poštovních službách se pozvolna vytrácí a hledání dalších zdrojů výnosů je typické pro všechny pošty. Finanční služby jsou výnosově nejzajímavější, proto nenajdete poštu, která by je neměla. Aby se naše pošta uživila, nemůže být už dávno pouze servisní organizací - ale především obchodní společností. Je to téma na dlouhý rozhovor, ale na konci bych došel ke stejnému výsledku: změnit se může cokoli, rozhodně však už nikdy nenastane čas, kdy by pošta přestala služby tohoto typu nabízet.

Autor článku: Jiří Červín
Poslední komentáře
Počet příspěvků: 2

Blanka - úterý 9.9.2014, 20:58
Jasně, pojištění, účty a spoření se taky skvěle zakládají na vesnických poštách, kde denně přichází k přepážce ti samí lidé, důchodci pro důchod, maminky pro mateřskou... komu má pracovnice ty produkty pořád nabízet? Kolikrát se na ní zákazník i utrhne, že už mu to nabízela 2x, a že jasně řekl, že nic nechce... Tohle nahoře nechápou....

Valmir - úterý 9.9.2014, 20:11
Nejprve chci poděkovat autorovi článku, za to, že se konečně našel jedinec, který se tímto dlouhodobým problémem začal zabývat. I když jak je vidět, stejně bezvýsledně.. Snad kdyby se přijela podívat NOVA, ledy by se možná spíše pohnuly.. "Vážený" pan mluvčí Mravinac by si zasloužil dostat takovou práci, ve které by poznal, co je to makat a ne se jen přiživovat na tvrdě pracujících zaměstnancích ČP, pak by snad konečně přestal plkat ty svoje žvásty.. Docela by nás zajímalo, kolik z těch "super výhodných produktů", co musí nabízet zaměstnankyně u přepážek má sám uzavřeno - jistě všechny - i když on si to se svým platem zřejmě může dovolit.. Jelikož nevěřím, že se stav věci jakkoliv změní, nezbývá, než doufat, že ohlasů a kritiky dané situace bude jen a jen přibývat, aby vznikla nějaká větší vlna, která s tím už konečně snad pohne..

Nepřehlédněte...
Prostitutku ze Zborovské ulice v Kolíně prý zabil kvůli léčbě žloutenkyStolním tenistům začíná nová sezona ve vyšší soutěžiBasketbalisté BC Kolín uzavřeli vítězně přípravnou sérii před zahájením NBLAtletičtí žáci ze Sokola Kolín na republikovém šampionátu zazářili
Kalendář akcí: Září
Po
 
5
12
19
26
Út
 
6
13
20
27
St
 
7
14
21
28
Čt
1
8
15
22
29
2
9
16
23
30
So
3
10
17
24
 
Ne
4
11
18
25
 
>> Zobrazit podrobný kalendář akcí
Řádková inzerce
Vzpomínáme (1 inzerátů)
Byty (1 inzerátů)
Nemovitosti (1 inzerátů)
Pronájmy (1 inzerátů)
Auto-moto (2 inzerátů)
Prodej (5 inzerátů)
Koupě (2 inzerátů)
Seznámení (4 inzerátů)
Různé (1 inzerátů)
      
Soubory cookie používáme k tomu, abychom vám usnadnili a zpříjemnili používání našich webových stránek.
Používáním našich webových stránek vyjadřujete svůj souhlas s umístěním souborů cookie ve vašem zařízení. Další informace
ROZUMÍM