Redakce Inzerce Řádková inzerce Spřátelené weby Dnes je úterý, 24. května 2016 a svátek má Jana.

Nový Citroen C1 z Kolína aneb jak vyzrát na město. Představuje se druhý z kolínských bratříčků.

Nový Citroen C1 z Kolína aneb jak vyzrát na město. Představuje se druhý z kolínských bratříčků.
 
Publikováno: 5.3.2014 v 11:00
Rubrika: Ostatní

Citroen představil při příležitosti ženevského autosalónu, který probíhá právě v těchto dnech, ve světové premiéře nový Citroen C1. Podle oficiálních materiálů má nahradit bestseller, jehož se od uvedení pro prodeje v roce 2005 prodalo více než 760.000 kusů. Jiskrný a pohodový nový městský vůz je dispozici ve tří a pětidveřové verzi a také v novém tvaru se stahovací střechou pod označením Airscape. Výrazná osobnost nového vozu Citroen C1 vás okamžitě upoutá. Přináší optimistickou odpověď na potřeby městské mobility a je pevnou součástí obnovy značky Citroen.

Nové C1 přináší:

- více designu díky energickému tvaru a veselé čelní straně s nezbedným pohledem, kterého dosáhl díky zpracování světlometů. Silný charakter vozu a radost ze života, která z něj vyzařuje, podtrhují dvoubarevné verze a barevné interiéry. Není pochyb o tom, že vůz patří do rodiny nových citroenů. Jedinečným stylem a neodolatelným výrazem přitahuje pozornost na první pohled;

- více komfortu a každodenní pohody díky kompaktním rozměrům (jen 346 centimetrů), mrštnosti a ovladatelnosti (poloměr otáčením 480 centimetrů) , díky nimž se všude vejde. Nabízí také tu nejlepší úroveň komfortu odpružení a vynikající jízdní stabilitu;

- více užitečných technologií usnadňujících život, díky prvkům výbavy, které se snadno ovládají, jako je například dotykový sedmipalcový displej nebo technologie Mirror Screen, díky níž je možné ovládat aplikace v chytrém telefonu přes dotykový displej. Nové C1 může být také pro větší klid vybaven systémem hands-free přístupu a startování, zpětnou parkovací kamerou a asistentem pro rozjezd do svahu;

- rozpočet pod kontrolou díky nízké hmotnosti (840 kilogramů) a benzínovým motorům poslední generace, které vůz řadí na nejlepší úroveň v tomto segmentu z hlediska spotřeby a emisí CO2 (oxid uhličitý).
Tolik údaje z firmy Citroen.

Co píšou o C1 jinde?

Nového vozidla z kolínské továrny TPCA si samozřejmě, stejně jako v případě nového peugeotu, všimli novináři z nejrůznějších tiskovin.
Česká tisková kancelář a webový deník IDnes napsaly, že nový vůz se stejně jako jeho další dva bratříčci (Peugeot, Toyota) začne vyrábět od května a prodej bude zahájen v létě. IDnes dodává, že u verze Airscape s elektricky stahovanou střechou bude možné zvolit jinou barvu plátna střechy, než je odstín vozu (Sunrise Red, Black a Grey).
Pod kapotu dostane tříválcový benzinový litrový motor s výkonem 68 koní. K němu bude na výběr mezi manuální pětistupňovou a robotizovanou převodovkou. Silnější nabídkou je 82koňová benzinová tříválcová dvanáctistovka, napsal IDnes.

Auto.cz tvrdí, že "nová generace Citroenu C1 šokuje svým vzhledem. Přední část vozu byla navržena podle vzoru současných MPV modelů automobilky, nechybí tedy netradičně pojaté přední světlomety a diodové denní svícení. S proskleným víkem zavazadelníku jsme se setkali již u první generace automobilu, výrazné prolisy zadního nárazníku a rozměrné svítilny ve stylu nejnovějších Citroenů přidávají celému konceptu zádě na atraktivitě. Základní verze vyjedou na 14" a 15" kolech s ozdobnými kryty, za příplatek budou k dispozici litá patnáctipalcová kola s diamantovým výbrusem," píše Auto.cz.

"Nejnovější C1 přichází s upravenými vnějšími rozměry. Na délku měří 3.460 milimetrů (+ 20 milimetrů), s šířkou 1.620 milimetrů je však o 10 milimetrů užší a 20 milimetrů nižší (1.470 milimetrů) než verze, kterou můžete v současnosti vidět v showroomech značky. Automobilka tvrdí, že vůz uveze čtveřici cestujících a 196 litrů zavazadel k tomu. Pokud však sklopíte zadní sedadla, zvětší se zavazadlový prostor na 750 litrů," popisuje Auto.cz.

"Základem motorové palety bude tříválec 1.0 VTi ve spojení s pětistupňovou manuální převodovkou nebo robotizovanou ETG, vedle nich se bude nabízet úsporná verze 1.0 e-VTi se systémem start- stop, manuální převodovkou a emisemi oxidu uhličitého 88 gramů na kilometr. Litrový motor má vždy 50 kiloWatt, kromě něj Citroen C1 dostane i nový 1.2 VTi Pure Tech s výkonem 60 kiloWatt a manuální převodovkou. Agregát s točivým momentem 118 N.m rozpohybuje 840 kilogramů hmotný minivůz z klidu na 100 kilometrů za hodinu za 11 sekund a v průměru si řekne o 4,3 litry na 100 kilometrů," konstatuje Auto.cz.

"Výraznou novinkou nabídky je standardně dodávaný asistent rozjezdu do kopce, který dokáže automobil udržet zabržděný po dobu až dvou sekund ve svazích se sklonem větším než 3 procenta," zjistil o novém citroenu z Kolína webový deník Auto.cz.

Autor článku: Michal Černý
Nepřehlédněte...
Stezka ve Štítarském údolí po třech letech. Po útoku vandalů se ke slovu dostává MamalocaZásmuky žádají Středočeský kraj o dotace na sanování skládky Vlčí důlPoslední dny objevů pod pyramidami. Výstavu navštívilo téměř 4 tisíce lidí, končí 29. květnaKmochův Kolín za necelý měsíc. Magnetem programu jsou nejen dechovky, ale i Čechomor a Marie Rottrová
Kalendář akcí: Květen
Po
 
2
9
16
23
30
Út
 
3
10
17
24
31
St
 
4
11
18
25
 
Čt
 
5
12
19
26
 
 
6
13
20
27
 
So
 
7
14
21
28
 
Ne
1
8
15
22
29
 
>> Zobrazit podrobný kalendář akcí
Řádková inzerce
Byty (1 inzerátů)
Nemovitosti (2 inzerátů)
Pronájmy (5 inzerátů)
Prodej (6 inzerátů)
Koupě (3 inzerátů)
Seznámení (2 inzerátů)
Různé (1 inzerátů)
    
Soubory cookie používáme k tomu, abychom vám usnadnili a zpříjemnili používání našich webových stránek.
Používáním našich webových stránek vyjadřujete svůj souhlas s umístěním souborů cookie ve vašem zařízení. Další informace
ROZUMÍM