Redakce Inzerce Řádková inzerce Spřátelené weby Dnes je neděle, 4. prosince 2016 a svátek má Barbora.

Řidiči městské autobusové dopravy v Kolíně se vyjadřují k pracovním podmínkám

Některým řidičům městských autobusů v Kolíně se nelíbí, jaké pořádky nastolila po koupi renomovaná společnost Arriva. Stěžují si například na to, že jim nejsou propláceny manipulační pauzy mezi jízdami a během nich. "Na konečné, kde čekáme i 45 minut nebo při rozdělení turnusu, děláme zadarmo. Nikdo nebere ohled na stížnosti řidičů," vypráví jeden z rozezlených řidičů.

Řidiči městské autobusové dopravy v Kolíně se vyjadřují k pracovním podmínkám
 
Publikováno: 6.5.2015 v 6:00, Aktualizováno: 5.5.2015 v 9:00
Rubrika: Zpravodajství

Tvrdí, že pokud si chcete vydělat nějaké peníze, musíte pracovat až 200 hodin měsíčně, aby si vydělali aspoň 17 tisíc korun. Normálně prý berou měsíčně 14.650 korun, tj. 87 korun na hodinu. Navíc řidiči mají odpovědnost nejen za autobus, ale i za cestující, kterou však vedení nedoceňuje.

Ti lépe placení řidiči (říkají jim VIP) mají údajně platy vyšší, navíc mají mít klíčky od vybraného autobusu, o který se sami starají. Jiní kolegové prý tu možnost nemají, půjčují si více autobusů a vlivem toho jsou tyto autobusy poruchovější.

Vůbec je údajně většina autobusů v katastrofálním stavu a řidiči se diví, že vůbec projdou technickou kontrolou. Dveře se jim prý za jízdy otvírají a nikdo s tím nic nedělá.
Mezi řidiči údajně hrozí rivalita. "Pracoviště, kde je rivalita a kde se žaluje jeden na druhé, je nedůstojné." Dá se prý říct, že firma to podporuje, aby řidiči nebyli jednotní. Je to jako na vojně, kde kdysi důstojníci podporovali "mazáctví", aby byli mladí vojáci snáze ovladatelní.

Možná vůbec nejvíce řidičům vadí rozkouskované a nesmyslné služby rozdělené na ranní a odpolední směny, které mají řidiči předepsané od jedné pracovnice v Chrudimi. Jsou údajně nejen nesmyslné, ale i primitivní. "Pak chybějí hodiny a my si nemůžeme naplánovat víkendy nebo volno. Dále jak může řidič jít na odpolední směnu do 23 nebo 23.30 hodin a jít hned od rána od 4 hodin? Jedná se prý o přestupek proti AETRu (Evropská dohoda o práci osádek vozidel v mezinárodní silniční dopravě. Dohoda vymezuje rozsah platnosti, tj. na jaké účastníky silničního provozu se vztahuje a v kterých případech a za jakých podmínek se dohoda na účastníky silničního provozu uplatňovat nemá nebo nemusí. Stanovuje věkové a profesní požadavky na osádky, maximální dobu řízení, délku a četnost povinných přestávek, dobu odpočinku a případy, kdy se lze od těchto limitů odchýlit. Dále řeší kontrolu dodržování, ve starší verzi pouze pomocí ručně vyplňovaných záznamů o jízdě - viz Wikipedie), kdy má být odpočinek minimálně 9 hodin." Lepší by prý byly osmihodinové turnusy, ale to po nástupu nového člověka do funkce se věci údajně změnily k horšímu.

Dále třeba k dispozici mají řidiči na více místech mobilní záchody a vykonávat potřebu je prý hlavně v zimě náročné. Raději by viděli lepší řešení.

Problém mají i řidiči s cestujícími. "Ti na zastávce nejsou vůbec připraveni na nástup a kolikrát zdržují jak sebe, tak i nás.. Dále průkazku ZTP naši spoluobčané zneužívají nejen pro sebe i pro členy rodiny," tvrdí.

Někteří pasažéři se údajně snaží placení vyhnout, nelze tomu zabránit a zastavovat během jízdy je nemožné, zdrželi by sebe, ale hlavně pasažéry, říkají šoféři.
Poslední výtka nespokojených řidičů tlumočených jedním z nich, s nímž jsme se na více hodin setkali, se týká kolínského dispečinku firmy Arriva, který má vzhledem k optimalizaci nákladů opustit Kolín a odejít do Kutné Hory. Tato výtka však bídný život řidičů kolínských městských autobusů jistě nezlepší, nýbrž jejich dopravu do nového sídla ztíží, pokud je to pravda.

K výtkám některých řidičů se vyjádřil místopředseda představenstva společnosti Arriva Východní Čechy Jindřich Poláček. Dříve působil jako generální ředitel ve firmě Connex Východní Čechy, která provozovala městskou autobusovou dopravu v Kolíně. Text jsme přesně přepsali z vyjádření z PDF, které máme k dispozici.

Vážený pane redaktore, v několika bodech zasíláme odpovědi na Vaše dotazy:

- řidičům městské autobusové dopravy jsou propláceny veškeré úkony které provádějí. Řidičům je proplácena době řízení, době čekání na konečných. tzv. vyrovnávací doby, které slouží k eliminaci případných zpoždění z důvodů hustoty provozu, tzv. denní kontrola vozidla a čas nutný na odvod tržby z jízdného. V současné době je základní tarifní mzda řidiče autobusu 87,- Kč/hod s tím,že za dobu řízení je poskytován příplatek 10,- Kč/hod. Navíc řidičům je poskytována nadstavbová složka mzdy při splnění stanovených kritérii ve výši až 15 %. Tvrzení, že čekání na konečné není zaplaceno se nezakládá na pravdě. Denně je v Kolíně vypraveno 15 autobusů, kde vesměs se jezdí na 2 směny (ranní a odpolední), ve všech 4 případech je směna rozdělena na 2 části (tzv. šejdr) tak, aby se pokryla zvýšená poptávka po dopravě v tzv. dopravní špičce. Při organizaci nasazení řidičů je běžné, že část tzv. kmenových řidičů většinou jezdí se stejnými vozy. Pro zajištění stability provozu a pokrytí výpadků v podobě nemoci, dovolené,... je nutné v některých případech i tzv. střídat turnusy a vozy. Dle firemní kultury je povinností dispečera se ke všem zaměstnancům chovat na principu rovného přístupu.
Zbytek odpovědi najdete v tištěném vydání Kol. Presu, které vyšlo dnes, ve středu 6. května.
 

Autor článku: Redakce KP
Poslední komentáře
Počet příspěvků: 0 | Buďte první!

Zatím žádný komentář.

Nepřehlédněte...
Basketbalové odpoledne pro děti se v Kolíně náramně vydařilo
Kalendář akcí: Prosinec
Po
 
19
Út
 
27
St
 
7
21
Čt
1
22
29
16
23
30
>> Zobrazit podrobný kalendář akcí
Řádková inzerce
Nemovitosti (1 inzerátů)
Pronájmy (2 inzerátů)
Prodej (6 inzerátů)
Koupě (2 inzerátů)
Zvířata (1 inzerátů)
Různé (1 inzerátů)
    
Soubory cookie používáme k tomu, abychom vám usnadnili a zpříjemnili používání našich webových stránek.
Používáním našich webových stránek vyjadřujete svůj souhlas s umístěním souborů cookie ve vašem zařízení. Další informace
ROZUMÍM