Redakce Inzerce Řádková inzerce Spřátelené weby Dnes je neděle, 23. září 2018

Kudy za 5 let pojedeme do Prahy?

Řidiči, kteří jedou z Kolína do Prahy, k tomu nejčastěji využívají hradeckou dálnici D11, protože jde o nejrychlejší trasu. Ředitelství silnic a dálnic ČR ovšem plánuje rozšířit a zčásti přetrasovat "starou" silnici číslo 12 zvanou lidově "českobrodská". Za pět let možná bude většina Kolíňáků jezdit do Prahy právě po ní.

Kudy za 5 let pojedeme do Prahy?
Foto: Vladimír Sládek
 
Publikováno: 3.9.2018 v 7:00, Aktualizováno: 2.9.2018 v 22:00
Rubrika: Zpravodajství

Záměr ŘSD má dvě samostatné etapy. První, zhruba třináctikilometrový úsek Praha - Běchovice – Úvaly má být vedem v nové trase zcela mimo zástavbu. V Praze se silnice napojí na Pražský okruh jako východní pokračování Štěrboholské radiály. Čtyřproudá vozovka překoná po šesti mostech všechny překážky, plynulosti provozu přispěje šest mimoúrovňových křižovatek. Trasa je vedena jižně od stávající silnice, na kterou se napojí až za obcí Úvaly. ŘSD již provádí v terénu geotechnický průzkum, stavba by mohla být zahájena v roce 2021, s uvedením do provozu se počítá roku 2023. Stavba nebude mít parametry dálnice, v návrhu je rychlost 100 km/h, předpokládaná cena je víc než 6 miliard Kč.
Druhý úsek "českobrodské" silnice z Úval do Kolína bude řešen jiným způsobem. Jak už jsme v Presu opakovaně psali, zde má vzniknout 14 úseků, v kterých bude v některých úsecích vozovka rozšířena ze stávajícího dvoupruhu na třípruh. Odhadem budou takto rozšířeny dvě třetiny třicetikilometrové trasy. Kvůli častým kolizím se zvěří se navíc v některých úsecích uvažuje o oboustranném oplocení v celkové délce 13 kilometrů.
Projektová dokumentace předpokládá, že rekonstrukci úseků s uspořádáním 2+1 a výměnu obrusné vrstvy lze provést v rozmezí jednoho roku. Se zahájením stavby se uvažuje nejdříve v roce 2019 a realizace za 966 miliónů korun je plánovaná v letech 2020 až 2021.
Českobrodská má i svůj vlastní web (http://silnicei12.cz), na kterém můžete sledovat vývoj situace. Zatímco první, výše zmíněná etapa již získala souhlas Ministerstva životního prostředí, druhá etapa se nachází se stadiu posuzování vlivů na životní prostředí.

/více o tematu jsme opakovaně psali v tištěném Presu/

Autor článku: Vladimír Sládek
Poslední komentáře
Počet příspěvků: 0 | Buďte první!

Zatím žádný komentář.

Nepřehlédněte...
Řádková inzerce
Nemovitosti (1 inzerátů)
Auto-moto (1 inzerátů)
Prodej (1 inzerátů)
Různé (2 inzerátů)
      
Soubory cookie používáme k tomu, abychom vám usnadnili a zpříjemnili používání našich webových stránek.
Používáním našich webových stránek vyjadřujete svůj souhlas s umístěním souborů cookie ve vašem zařízení. Další informace
ROZUMÍM