Po automobilce TPCA, přepravních společnostech Gefco a Yusen Logistic a firmách jako Lear či Toyota Tsusho se v průmyslové zóně Kolín-Ovčáry usadí další mezinárodně známý investor - světová jednička ve výrobě ocelových řetězů pro průmysl - jedna z dceřiných společností Tsubakimoto Chain. Společnost Tsubaki koupí v zóně přes 4 hektary za obvyklou cenu 410 Kč za metr čtvereční. Prodejem získá Kolín minimálně 15, ovšem starosta Rakušan doufá v 17 miliónů korun, protože si zřejmě společnost uždíbne ze zóny o pár metrů víc.
Tsubaki se pro svoji první investici ve středovýchodní Evropě rozhodovalo uvážlivě mezi třemi lokalitami - Kolínem, Brnem a Olomoucí. Rozhodly reference, cena a poloha. S úsměvem na rtech může dnes Vít Rakušan hledět do očí všem, kteří označovali jeho služební cestu za japonskými investory do Tokia (2013) na seminář pořádaný vládní agenturou Czechinvest za výlet.
Koncem června Zastupitelstvo města Kolína schválilo prodej pozemku, v současnosti město Kolín zpřesňuje kupní smlouvu, kterou s Tsubaki zřejmě do konce října podepíše. Vedení Kolína hodlá vyjednat výhodné podmínky pro kolínské nezaměstnané: "Nehodláme akceptovat pracovní agentury," řekl přímo starosta Rakušan, který doufá, že většinu zaměstnanců pro výrobu řetězů najde Úřad práce přímo v Kolíně.
V první fázi Tsubaki zaměstná 50 lidí, celkově pak okolo stovky pracantů. Firma by neměla zatížit Kolín dopravou, předpokládá se zásobování po dálnici D11 a odbyt do Polska. Stavět by Tsubaki mělo začít příští rok, výrobu rozjet za dva roky a do plných obrátek se dostat za čtyři roky.
Starosta Vít Rakušan oznámil, že prostor v zóně už poptává další investor, ale zatím nechtěl nic konkretizovat. Město má v průmyslové zóně volných ještě cca 70 hektarů a na takovou plochu se vejde ještě tucet podobných firem jako Tsubaki. v.sládek
Zatím žádný komentář.