Redakce Inzerce Řádková inzerce Spřátelené weby Dnes je čtvrtek, 20. září 2018

Věřím, že budu mít více příležitostí ovlivnit tolik problémovou dopravu na Kolínsku

O místo v Zastupitelstvu Středočeského kraje se mimo starosty Víta Rakušana uchází i jeho zástupce Tomáš Růžička, který kandiduje koalici Spolu pro kraj, jíž tvoří KDU-ČSL, Strana zelených a SNK ED.

Věřím, že budu mít více příležitostí ovlivnit tolik problémovou dopravu na Kolínsku
Foto: Archiv KP
 
Publikováno: 11.9.2016 v 6:00, Aktualizováno: 8.9.2016 v 8:00
Rubrika: Zpravodajství

Co vás přimělo k tomu, abyste kandidoval v letošních volbách do Zastupitelstva Středočeského kraje?

Jako Kolíňáka a místostarostu města mne delší dobu trápí, že v krajském zastupitelstvu je naše město zatím takovou Popelkou. Má v něm dosud velmi malé zastoupení. To je také jeden z vícera důvodů, že je i upozaďován v řešení jeho potřeb a problémů. Myslím si, že i jako kolínský patriot mohu výrazně pomoci ke změně. Vždyť moje rodina patří do Kolína již po čtyři generace. Pradědeček si v roce 1900 otevřel obchod v Kovářské ulici, jeho sestra pak pracovala na zdejším soudu. Dědeček z maminčiny strany pak kolem roku 1930 založil velké zahradnictví na Zálabí, druhý dědeček měl svůj obchod otevřený v Pražské ulici. Táta pracoval jako energetik ve Frigeře a později, po 68 roce v době normalizace, skončil pro své názory jako elektroúdržbář v Jednotě. Mým cílem je úspěšně zastupovat naše město a region ve Středočeském kraji, neudělat rodině a přátelům ostudu a pro své děti být i určitou motivací.

Bylo to proto, že nejste spokojen s politikou Středočeského kraje nebo s rozdělováním finančních prostředků zrovna pro Kolín?

Obojí. Víte, stávající vedení kraje mě zklamalo a jsem přesvědčen, že tandem vlády ČSSD a komunistů je špatný, kraji nesvědčí, kraj se nerozvíjí. Konkrétně v dopravě je stav v kraji opravdu bídný. Těch problémů je hodně. Promeškali osm dlouhých let. Je opravdu na čase vedení kraje změnit. O tom, že Kolín nemají někteří krajští radní moc v lásce, se mluví ve městě i okolí už dlouho. A je to bohužel znát například ve špatném rozdělování veřejných peněz, které kraj pro řešení problémů Kolínska uvolňuje. To se musí změnit. Peníze se budou rozdělovat bez stranické příslušnosti, bez stranického klíče, bez politického kádrování, aby neprohlubovaly rozdíly mezi středočeskými obcemi. Veřejné peníze mají pomáhat.

Čím chcete přispět hnutí Spolu pro kraj, ze které kandidujete?

Za šest let místostarostování mám zkušenosti ze správy města, komunální politiky, vím, kde je potřeba přidat, aby se kraj mohl lépe rozvíjet. Mám zkušenosti z řešení konkrétních problémů v sociální, bytové a dopravní oblasti. To všechno nyní mohu nabídnout i do řešení rozvoje kraje. A ten akutně potřebuje právě zkušené zastupitele.

Vysvětlete čtenářům, které politické strany se účastní projektu Spolu pro kraj?

Čtenáři se s naší koalicí SPOLU PRO KRAJ již určitě setkali. Je to nový projekt s kandidátkou sestavenou z množství odborníků, zkušených komunálních politiků i nestraníků. Vytvořily ho vzájemnou dohodou o spolupráci při řešení problémů obyvatel Středočeského kraje KDU-ČSL, Strany zelených a Sdružení nezávislých kandidátů Evropští demokraté.

Proč vlastně nekandidujete za hnutí STAN Starostové a nezávislí, jak vaší kolegové, starosta Vít Rakušan a místostarosta Michael Kašpar?

Politické hnutí STAN, jehož je kolínský starosta členem, mne neoslovilo. Toto hnutí nicméně stejně jako Spolu pro kraj, disponuje celou řadou zkušených politiků a já věřím, že kolínský starosta uspěje a bude opět zvolen na další čtyřleté období krajským zastupitelem a možná i hejtmanem. Názorem na způsob správy města jsme si blízcí, ale osobně se cítím v politice více středově orientovaný. Byli to právě lidé z koalice SPOLU PRO KRAJ, kteří mne oslovili s kandidaturou do krajského zastupitelstva. Zajímaly je moje bohaté zkušenosti a výsledky práce. Navíc neměli podmínku, že bych se musel stát členem některé ze tří stran, které tento projekt uvedly v život. Pokud budeme ve volbách úspěšní, budu se i na krajské úrovni moci dál věnovat dopravě a sociální oblasti. Protože některé členy koalice Spolu pro kraj znám i osobně a věřím jim, nabídku jsem přijal. Věřím jim a oni věří mně. To je pro mne velmi důležité.

Co je prioritou hnutí Spolu pro kraj?

Našich deset priorit, stejně jako například Desatero politických hříchů současného vedení kraje, naleznou Středočeši na našich webových stránkách www.spoluprokraj.cz. Jak už jsem uvedl, chceme změnit stávající vedení kraje, které se osmiletým tandemem socialistů spolu s komunisty neosvědčilo, snížit nebezpečnou zadluženost kraje a jeho nemocnic, zavést více smysluplných spojů ve veřejné středočeské dopravě a integrovat ji společně s Pražskou dopravou do jednoho funkčního systému ve prospěch cestujících, posílit a zkvalitnit rozvoj integrovaného záchranného systému pro větší bezpečnost Středočechů, zlepšit stav rozbitých silnic, pomoci středočeským obcím s řešením obchvatů, podporovat potřeby obcí bez příslušnosti ke stranické knížce, nekádrovat.

Jaké šance v krajských volbách hnutí Spolu pro kraj dáváte?

Věřím, a opakované předvolební průzkumy tomu dávají naději, že výrazně uspějeme. Dlouhodobě pracujeme na získání důvěry obyvatel a velmi si ji vážíme. A není to klišé. Za šest let práce ve veřejné správě jsem se naučil hodně a vím, že důvěru si nezískáte ze dne na den, nebo výraznou investicí do kampaně na poslední chvíli. Je to jen o práci pro lidi, kontaktem s lidmi, nezapomenout odpovědět na každý email, ačkoliv je to opravdu někdy v té záplavě emailové pošty těžké, vysvětlovat, diskutovat, hledat řešení. Je to dlouhodobá a náročná práce. Doufám, že nám ji nyní Středočeši spravedlivě ohodnotí vhozením volebního lístku s kandidátkou Spolu pro kraj do volební urny. Chceme a především máme velkou chuť pracovat pro funkční a spravedlivý rozvoj Středočeského kraje, vždyť v něm všichni žijeme a víme, co nás trápí.

A jaké šance má podle vás starosta Vít Rakušan, který kandiduje na hejtmana Středočeského kraje?

Vít Rakušan je zkušený politik, který ví, co dělá. Pracovat s ním šest let pro naše město byla i pro mne velmi zajímavá zkušenost. Věřím, že uspěje, protože nejen v Kolíně je hodně oblíbený a má i podporu lidí z jiných pravicových stran. Přesto si ale myslím, že Kolínsko potřebuje v sedmdesátičlenném zastupitelstvu kraje početnější zastoupení.

Čím se můžete pochlubit, co by místostarosta? Jaké jsou za vámi výsledky práce?

Není mým zvykem se vychloubat. Věřím, že obyvatelé Kolína vidí moji práci a mohou mě nyní svým hlasem v krajských volbách přímo ohodnotit. Pokud zvolí koalici Spolu pro kraj, budu rád, když mi dají i svůj preferenční hlas. Bude to pro mne ta nejlepší zpětná vazba i hodnocení mé práce pro Kolín i Kolínsko. Chci výrazně přispět ke spolupráci Kolína s jinými městy v našem kraji a k výraznějšímu zapojení Kolínska do krajského dění. I nadále chci ale pracovat jako místostarosta Kolína. Chci dělat přesně to, co již téměř šest let dělám v našem městě. Tedy řešit praktické každodenní problémy jeho obyvatel bez ohledu na to, zda se jedná o marginální maličkosti nebo velké starosti. Je to přece jenom náš život a je jen na nás, jaký bude.

Pokud byste se stal krajským zastupitelem, neobáváte se časového zaneprázdnění při práci pro kolínské občany?

Práce krajského a městského zastupitele má mnoho podobného. Věřím, že jako krajský zastupitel budu mít více příležitostí ovlivnit tolik problémovou dopravu na Kolínsku. Ta potřebuje systematický přístup a včasné plánování oprav, diskuze a společná řešení objížděk. To stávající vedení Kraje prostě neumí. Kolín je toho právě ukázkovým příkladem. Mojí prioritou je například oprava silnice v Ovčárecké ulici s položením technologie tichého asfaltu, řešení kruhového objezdu v křižovatce Třídvorská - K Vinici - Táboritská, systematické provádění oprav a včasná diskuze s dotčenými obcemi i městy, cyklostezka do Nové Vsi, nadlimitní hluk z pozemní dopravy a spolupráce s Ředitelstvím silnic a dálnic ČR třeba na řešení velkého problému neskutečně zatížených malých obcí na silnici I/38, u Šťáralky na sjezdu z obchvatu bude bezpečnější mít stejný „kruhák“ jako se povedl nad cihelnou, aj. Potřebná řešení potřebuje veřejná doprava kraje a propojení s Prahou. O to jsem se snažil již v roce 2012 a 2013 jako místostarosta. Bohužel tehdy kraj, na rozdíl od Prahy, vystavil možnosti napojení na PID Kolínu stopku. Ale nejen v dopravě se cítím silným hráčem. Věřím, že i v sociální oblasti mám kraji co nabídnout a zúročit své bohaté zkušenosti. Už šest let se věnuji našim seniorům, domovům pro seniory, jesličkám, zdravotně postiženým, pečovatelské službě a dalším potřebným. Děkuji všem, kteří mi drží palce a věří mi.

Autor článku: Michal Černý
Nepřehlédněte...
Řádková inzerce
Nemovitosti (1 inzerátů)
Auto-moto (1 inzerátů)
Prodej (1 inzerátů)
Různé (2 inzerátů)
      
Soubory cookie používáme k tomu, abychom vám usnadnili a zpříjemnili používání našich webových stránek.
Používáním našich webových stránek vyjadřujete svůj souhlas s umístěním souborů cookie ve vašem zařízení. Další informace
ROZUMÍM