Logo Kolínský PRES
 

Od úterý 4. srpna jednu z kolínských dopravních tepen na 3 měsíce rozpůlí oprava mostku, objížďka vede po obchvatu

Zpravodajství
Publikováno: 3.8.2020 Autor článku: Petr Soukup Foto: Archiv KP

Dlouhodobé opravy celých ulic či jejich částí jsou noční můrou řidičů, obzvlášť když zkomplikují jízdu po frekventovaných městských dopravních tepnách. Jedna taková začíná v úterý 4. srpna a dopravu bude komplikovat více než čtvrt roku.

Největší z letošních letních uzavírek v Kolíně "přetne" až do poloviny listopadu Havlíčkovu ulici, částí motoristů používanou jako nejrychlejší spojka k obchvatu ve směru na Kutnou Horu.

Právě Havlíčkova ulice, vedoucí od velkého kruháku u Jednoty až na Šťáralku, byla ještě před osmi lety, kdy byl otevřen silniční obchvat, součástí hlavního silničního tahu Kolínem a jezdila po ní veškerá doprava od Prahy na Kutnou Horu (či v opačném směru). Právě tehdejší extrémní frekvence dopravy včetně kamiónové se podepsala na nedobrém stavu "mostku", pod kterým pod Havlíčkovou ulicí podtéká potok Polepka.

Inkriminované místo chystané opravy a uzavírky najdete v Havlíčkově ulici těsně za železničním přejezdem (ve směru jízdy na Šťáralku), aniž by si drtivá většina řidičů uvědomila, že projíždí po mostě (upozorňuje na to vlastně jen nenápadné zábradlí po obou stranách silnice).

Silnice 1. třídy v celé Havlíčkově ulici patří Ředitelství silnic a dálnic, a to je i investorem chystané opravy mostku. Ta na více než tři měsíce v uvedeném místě zcela znemožní průjezd aut v obou směrech, takže odříznuta od města zůstane část Kolína za železničním přejezdem, kde se podél Havlíčkovy ulice nachází řada obchodů a provozoven (mj. autosalón, benzínové pumpy, tiskárna Colognia press, Siko koupelny i všechny firmy v malé průmyslové zóně).

Zákazníci (i zaměstnanci) se do této části Kolína po celou dobu tříměsíční opravy dostanou jediným možným způsobem - objížďkou přes silniční obchvat a sjezd z něj na Šťáralce. Omezení se týká i městské autobusové dopravy mířící na Šťáralku, tedy linek 2 a 22 - některé spoje budou jezdit obvyklou trasou po Havlíčkově ulici, ale skončí před železničním přejezdem, jiné budou dále zajíždět na Šťáralku, ale dostanou se tam po objížďce po obchvatu.

 

 

Publikováno: 3.8.2020 Autor článku: Petr Soukup Foto: Archiv KP

Komentáře k článku...

Zavřít