Rázová vlna naložené řepky srazila kamión Volvo na bok a uzavřela most přes Labe na dlouhé tři hodiny
V poslední červencový den potvrdila svou nebezpečnost křižovatka u mostu přes Labe v Týnci nad Labem. Na bok "položený" kamión Volvo byl pro média takovým lákadlem, že se snímky z nehody objevily dokonce i ve zpravodajství iDnes.cz.
Záludnost křižovatky na levém, "chvaletickém", břehu řeky, je hned dvojí. Nehody zde obvykle způsobují řidiči, kteří k mostu přijíždějí od Záboří nad Labem (a Kutné Hory) a najížději na most prudce doleva. Musí totiž dát přednost autům, které přejíždějí most v protisměru od Týnce nad Labem a odbočují na jeho konci doleva na Chvaletice a Přelouč, a zejména řidiči zdaleka, kteří křižovatku neznají, někdy zazmatkují a přednost jim nedají.
Řidič havarovaného kamiónu ale doplatil na druhou záludnost zmíněné křižovatky. Auta jedoucí od Chvaletic sjíždějí k mostu z kopce, kde naberou rychlost a na most najíždějí v pravoúhlé zatáčce, která svou prudkostí i konstrukcí "vynáší" do protisměru. U páteční podvečerní nehody (došlo k ní v 18 hodin) byl problémem především náklad Volva - řidič vezl sklizenou řepku, a ta se na korbě fyzikálně chová podobně jako voda. Právě "rázová vlna" řepky kamión v zatáčce rozhoupala a srazila na bok...
Řidič, který trasu znal, protože ji týž den projel už třikrát, vyvázl z bouračky se zlomenou rukou a pohmožděninami. Měl "štěstí v neštěstí" - chyběl totiž jen kousek a Volvo mohlo prorazit zábradlí a skončit v řece.
Most byl po nehodě téměř tři hodiny uzavřen, protože bylo nutné vysypanou řepku bagříkem přeložit na jiný kamión a hasiči souběžně z vozovky odstraňovali "vylitou" naftu z Volva. První auto po tříhodinové uzávěře přes most projelo po 21. hodině.