Logo Kolínský PRES
 
Zavřít

Se zpožděním končí oprava mostu v Týnci nad Labem, hlavní silniční tah z Kolínska na Pardubice bude průjezdný po dvou letech

Zpravodajství
Publikováno: 3.10.2023 Autor článku: Petr Soukup Foto: Archiv KP

Po téměř rok a půl trvající opravě Nového mostu v Kolíně přišla letos na řadu rekonstrukce druhého ze tří mostů, po nichž lze na okrese Kolín překonat Labe (tím třetím je Masarykův most v Kolíně).

Most v Týnci nad Labem, na němž začali stavaři naplno pracovat v polovině dubna, patří k novějším mostním stavbám. Otevřen byl totiž před ani ne půlstoletím, v roce 1979 a postavila ho tehdy během tří let firma Budimex z Polska. Do jeho otevření sloužil v Týnci nad Labem starý dřevěný most.

Za 45 let existence prošel týnecký most jen minimálními opravami (výměna povrchu vozovky a tzv. opískování kovových konstrukcí), vysoká frekvence dopravy včetně těžkých nákladních aut ho ale přivedla na pokraj havarijního stavu. Čekala ho tedy obdobná generální oprava, jaké se dočkal kolínský Nový most, což znamenalo kompletní vybourání až na nosnou konstrukci a výměnu mostních ložisek.

Zprvu se uvažovalo o opravě mostu po polovinách, kdy by se přes opravovaný most jezdilo rok a půl střídavě jedním pruhem, nakonec ale Středočeský kraj rozhodl o opravě spojené s úplným uzavřením mostu, kterou stavbaři měli stihnout za necelých 5 měsíců.

Uzavírka mostu samozřejmě radikální ovlivnila dopravu v severozápadní části okresu Kolín. Most totiž stojí na důležité silniční spojnici kolínského a pardubického okresu a pravidelně ho využívají řidiči mířící z Kolína do Přelouče či Pardubic. Velké problémy měli i obyvatelé Týnce nad Labem - na levém břehu Labe totiž zůstala od města "odříznuta" vlaková zastávka a městská část Vinařice s více než stovkou domů (po celou dobu rekonstrukce bylo možné přes opravovaný most přejít jen pěšky či převést kolo).

Na opravený týnecký most měla podle harmonogramu stavby auta poprvé vjet v neděli 3. září, termín ale nebyl dodržen. Kvůli většímu rozsahu výkopů i výměně kanalizace, která byla v horším stavu, než očekával projekt, se stavba protáhla o další měsíc, tedy až do poloviny prvního říjnového týdne.

Půlroční uzavírka mostu definitivně skončí v noci z úterý 3. na středu 4. října. Most by měl být otevřen od středečního brzkého rána (4.30 h.) a zprůjezdněn tak bude hlavní tah z kolínského okresu na Pardubice. Tento kout Polabí byl mimochodem v posledních dvou letech místem nejrozsáhlejších stavebních silničních prací v okolí. Kromě týneckého mostu se totiž hned za řekou rok a půl (od podzimu 2021 do jara 2023) nedalo směrem na Pardubice projet kvůli stavbě obchvatu Kojic a letos byl o kousek dál několik měsíců kvůli rekonstrukci úplně uzavřen i most nad železniční vlečkou u chvaletické elektrárny.


 

Publikováno: 3.10.2023 Autor článku: Petr Soukup Foto: Archiv KP

Komentáře k článku...

Zavřít